קולקציית התיקים והארנקים שעוצבה בהשראת אדריכלות יוון


“It takes a lifetime to discover Greece, but it only takes an instant to fall in love with her.”

— Henry Miller

לי קורן | תיקים וארנקים בהשראת טיולים בעולם

לפני מספר שנים טסנו ליוון להתחתן. 10 ימים. קצר. לא תארתי לעצמי איך הטיול הזה יתפוס לי מקום כל כך מיוחד בלב, כמובן בזכות אך לא רק בגלל הרומנטיקה. דרך שיטוט בסמטאות אתונה העתיקה, רחובות העיר החדשה, רואדטריפ מעיירה לעיירה ברחבי כרתים ונסיעה בלתי נשכחת בערפל ההר הלבן, התמלאתי השראה. כשנה לאחר מכן, ההשראה הבשילה לקולקציה שלמה של תיקים לנשים - תיקי גב, תיקי אלכסון, תיקי ערב, תיקי צד וארנקים. טבעוניים, כמובן.

מהעיר העתיקה של אתונה, דרך חיי הלילה התוססים, שיער שעף ברוח לכל הכיוונים בחופים הסוערים של סוף החורף, האיים הציוריים וההרים הערפיליים, ההשראה הייתה בכל מקום. דרך עדשת המצלמה אספתי נופים, מבנים, פרטי טקסטיל, אלמנטים כמו סורגי שערים, תיבות דואר וידיות דלתות, אותם פירקתי לאחר מכן לצורות המרכיבות אותם, וחיברתי אותן מחדש לכדי בדים מקוריים בטכניקת דפוס רשת ידנית, שבתורם יחזרו לנופי העיר כתיקים וארנקים.

לי קורן | ארנקים ותיקים בהשראת טיולים בעולם

תיקים אלגנטיים בהשראת אתונה

הדפס הקשתות שלנו נוצר בהשראת אדריכלות אתונה החדשה, עם נגיעות מהעיר העתיקה. התוצאה היא הדפס קשתות בסגנון שמזכיר ארט-דקו. הן מעטרות את תיקי הדולצ׳ה, תיקי ערב אלגנטיים שרק לענוד אותם מרגיש חגיגי, מוכנים לצאת לבר ברובע גאזי, או למסעדה במרפסת בלב פלאקה, השכונה העתיקה שעולה לאקרופוליס. תוכלו למצוא את הדפס הקשתות גם על גבי תיק האלכסון והקלאץ׳ המתקפל, תיק צד בעל רצועת כתף מתכווננת הניתנת להסרה, ההופכת אותו מתיק יום לתיק ערב, וכמובן על גבי הארנק המינימליסטי - פיסת אומנות משמחת המיוצרת בעבודת יד בישראל.

לי קורן | קולקצית ארנקי נשים בהשראת אתונה

תיקים מודרניים בהשראת כרתים

הדפס כרתים נוצר בהשראת וילונות מתנופפים בחלונות בתי העיירה חאניה, עיר נמל ונציאנית עתיקה בכרתים. החלק העתיק של העיירה טומן בין סמטאותיה הצרות בתי קפה, ברים ומסעדות, סטודיו אמנים, חנויות ובתי מסחר מקומיים, הכל במעטפת היסטוריה עשירה. העיירה הציורית נתנה השראה להדפס שמעטר את הארנק המינימליסטי, והופך אותו לאובייקט קומפקטי אך מלא נוכחות, את תיק האלכסון והקלאץ׳ המתקפל במראה קז׳ואלי מודרני, את תיקי הצד מסוג מזו ותיקי הגב מטרופוליטן לעבודה ולכל הסידורים בעיר, ואת תיקי האלכסון קופסה, תיקי נשים שיהיו מושלמים לקפיצה לבית הקפה על טיילת הנמל, כמובן.

לי קורן | תיקי נשים בהשראת האי כרתים
לי קורן | תיקים טבעוניים בעבודת יד בהשראת מסעות בעולם

אני מזמינה אתכן להתאהב איתי בהדפסים, בצורות הורסטיליות, בטקסטורות הרכות, בקלילות של התיקים והארנקים, ולהכניס מצב רוח של טיול ליום יום.